KARTMİN

18 Şubat 2010 Perşembe

HZ ADEM VE İBLİS

Iblis, Allah (C.C.)'in katinden kovulunca O'na der ki:
«ey Rabb'im! Adem yüzünden beni cennetten kovdun. Ben ondan kendi basima öç alamam, ancak sen beni üzerine salarsan öcümü alabilirim!» Allah (C.C.) ona: «seni onun ogullari üzerine satiyorum, çünkü peygamberler senin tuzagindan korunmuslardir» diye karsilik verir.

O "daha baska imkanlar istiyorum" der. Allah (C.C.) ona "O´nun soyundan gelen her cocuga karsilik senin soyun iki kat hizla üreyecek" diye cevap verir.

Seytan yine "daha da isterim" der. Allah (C.C.) ona "onun soyundan gelenlerin kalbleri senin yatagindir, onlarin damarlarinda dolasabilirsin" diye karsilik verir.

Seytan yine "daha da isterim" der. Allah (C.C.) ona "atli yaya bütün yardakcilarini onun soyundan gelenlerin üzerine sal, mallarina ortak ol, yani haram yollardan kazanarak mesru olmayan yerlere sarfetmelerini saglamaya calis. Cocuklarina ortak ol, yani onlarin haram yollardan veya günah olan ciftlesme sekilleri ile cocuk peydahlamaya calis, cocuklarina putperestlik inancini hortlatan isimler taktirmaya calis, batil dinlere ve gayri mesru mesleklere yönlendirilmelerine sebeb ol. Onlari kandirabilmek icin bol bol asilsiz vaadlerde bulun.

Mesela putlarin koruyuculuguna güvenmelerini saglamaya calis. Babalarinin soylulugundan medet ummayi tavsiye et, tevbeyi sonraya birakabilecekleri hususunda onlari kandirmaya calis", diye cevap verdi."

Seytanin bu tuzagina karsi Hz.Adem (A.S) de Allah (C.C.) der ki, " Ya Rabbi! Onu benim üzerime saldin, eger senin yardimin olmazsa ona karsi kendimi savunamam"

Allah (C.C): Hz.Adem (A.S)´e "Senin soyundan her yeni dogan cocugun basina meleklerden bir koruyucu veriyorum" diye cevap verir.

Hz.Adem (A.S): "Daha cok isterim" der. Allah (C.C.) ona: "iyiliklerin mükafati on kattir" diye karsilik verir. Hz.Adem (A.S) "Daha da isterim" der. Allah (C.C) ona: "zürriyetinin canlari cikmadikca tevbe etme imkani ellerinden almam" diye cevap verir.

Hz.Adem (A.S) "Daha da isterim" der. Nihayet Allah (C.C.) "ince eleyip sik dokumadan onlari affederim" diye cevap verince, Hz.Adem (A.S) "Bununla yetiniyorum der.

Bunun üzerine iblis tekrar ortaya cikarak der ki: " Ya Rabb´i! Adem´in soyundan peygamberler yarattin, onlara kitaplar indirdin, hani benim elcilerim?" Allah (C.C.) "Kahinler" diye cevap verir. Seytan: "Kitaplarim ne olacak?" diye sorar. Allah (C.C.): "Vücudlara dögmeler yolu ile islenen yazi ve resimler" cevabini verir. Seytan: "Sözüm ne olacak?" der. Allah (C.C.): "Yalan" diye karsilik verir. Seytan: Kur-an´im ne olacak?" der. Allah (C.C.): "Siir" diye cevap verir. Seytan: "Müezzinim kim olacak?" der. Allah (C.C.): "Calgi aletleri" diye cevap verir.

Seytan: "Mescidim neresi?" der. Allah (C.C.): "Carsi ve Pazar" diye karsilik verir. Seytan «"evim neresi?" diye sorar. Allah (C.C.) "Hamam" diye cevap verir. Seytan: "yiyecegim ne olacak?" der. Allah (C.C.): "TÜzerinde adim anilmayan her türlü gida maddesi" diye karsilik verir.

Seytan: "Ne içecegim?" der. Allah: (C.C.) "Sarhosluk veren bütün içecekler senin" karsiligini verir. Seytan: "Tuzaklarim neler olacak?" der. Allah (C.C.): "Kadinlar" cevabini verir.


Dua Dostu

HAK YOLUNU SIKICA TUTAN MÜMİN BİR KUL
ALLAHIN KİTABI KURAN_I KERİM, PEYGAMBERİN SÜNNETİ,
HADİS-İ ŞERİFLER DOĞRULTUSUNDA
NEFSİNİN ZİNCİRLERİNİ KONTROL ALTINDA TUTABİLDİĞİ SÜRECE
VE NEFSİNİ İYİ TANIYABİLDİĞİ SÜRECE, GAFLETTEN UYANIKSA EĞER

HAYRI VE ŞERRİ AYIRDEDEBİLMEK İÇİN GAYRET İÇERİSİNDEYSE
ALLAHIN İZNİYLE ŞEYTANA ALET OLMAZ

Hiç yorum yok: